Off-product:

Promotioneel logogebruik

© FSC Belgium




Off-product gebruik van het FSC-keurmerk is het gebruik voor promotionele uitingen, dus ‘los' van het product. 


Voorbeelden zijn het opnemen van een FSC logo op een website, 
in verkoopbrochures, of op bedrijfsfolders.

De richtlijnen hiervoor zijn verschillend voor FSC gecertificeerde en niet-gecertificeerde bedrijven:

FSC gecertificeerde bedrijven
FSC gecertificeerde bedrijven mogen promotie maken voor hun FSC gecertificeerde status en voor hun FSC productaanbod of mogelijkheden. De mogelijkheden hiervoor zijn uitgebreid. Net als voor het gebruik van het FSC logo voor productlabelling, kunnen FSC certificaathouders terecht bij FSC België met eventuele vragen hieromtrent. De goedkeuring voor het gebruik dient bij de certificeringsinstelling aangevraagd te worden.

Niet-FSC-gecertificeerde bedrijven: FSC logo licentieovereenkomst
Niet-gecertificeerde bedrijven die FSC gelabelde producten verkopen aan particulieren (zoals retailers, Doe-Het-Zelfzaken en bepaalde webshops) kunnen eveneens gebruik maken van de FSC trademaks voor promotioneel gebruik. Men kan hiervoor een FSC logo-licentieovereenkomst afsluiten met FSC België. 

FSC België staat dan in voor de opvolging, controle en goedkeuringen van het logogebruik door deze niet-gecertificeerde licentiehouder. Geïnteresseerde bedrijven kunnen hiervoor contact opnemen met FSC België via info at fsc point be

© Forest Stewardship Council® · FSC® F000202