FSC keurmerkgebruik
Enkel voor certificaat- en licentiehouders of op aanvraag
Het FSC logo, de naam 'Forest Stewardship Council' en de afkorting 'FSC' zijn geregistreerde keurmerken. Een correct gebruik is belangrijk voor de geloofwaardigheid en de herkenbaarheid.
Het gebruik van deze keurmerken, zowel als label op producten, of als vermelding in teksten op websites of in brochures, dient bepaalde regels in acht te nemen. Strikt genomen vereist elk gebruik van de FSC trademarks een goedkeuring.
Er zijn verschillende manieren op het FSC keurmerk te gebruiken.
- FSC on product labels: het aanbrengen van een FSC-label op een gecertificeerd product kan strikt genomen enkel gebeuren door - of onder de verantwoordelijkheid van - een FSC-gecertificeerde firma.
- Promotioneel gebruik van de FSC-trademarks in een commercieel kader: bedrijven die in hun communicatie op correcte wijze gebruik willen maken van de FSC-trademarks (bijvoorbeeld ter promotie van hun FSC-aanbod) moeten in het bezit zijn van een FSC keurmerklicentie (als FSC-certificaathouder of niet-gecertificeerde FSC-keurmerklicentiehouder)
- Informatief gebruik (media, niet-commercieel, ...): het gebruik van de FSC-keurmerken voor informatieve of sensibiliserende doelstellingen (in een niet-commercieel kader) kan vlot. Waar nodig kan een FSC keurmerklicentie een omkadering en meerwaarde bieden.